Alla inlägg under augusti 2010

Av Gunilla - 30 augusti 2010 11:47

Just nu 12,6 grader


Var på apoteket för ett tag sedan och köpte en ny tub med Voltaren,tog den stora kartongen, men blev snopen när det låg en liten tub i. Man läser ju inte hur mycket det ska innehålla.Nu bara 50 g, jag tror det var 100 g i den gamla tuben.

  


Nu har det hänt igen, köpte den vanliga kartongen allergimedicin, men nu innehöll den bara 14 tabletter och inte 30 tabletter som förra gången.


  


Har ingen koll på priserna , men jag tror inte att priserna var sänkta.


Känner mej jättelurad!!!!!!!!!


Av Gunilla - 27 augusti 2010 10:05

Just nu 15,5 grader


Nu har jag varit och valt ut ett par ny glasögonbågar på Spec Savers.


Ska på synundersökning först, på fredag den 3:e, ska bli skönt att kunna


se bättre på nära håll igen.


  


Här kommer det röda rokokoparet jag lovade skulle komma när det var färdigt.


  


En liten tomte blir det också.


Nu ska jag gå in på Svenska spel och köpa några lotter och jag hoppas på tur.



Av Gunilla - 23 augusti 2010 19:13

Just nu 17 grader


   


Så här blev vedboden när den blev färdig.


   


Har sytt min första Hummeltavla, blir nog fler så småningom.


De är ju så söta.


   


En rokokotavla, ska nu sy en i röd variant, kommer här så fort den blir färdig.


Ikväll blir det Fångarna på Fortet och kanske Time Out, får se om det är något att ha.Man kanske tycker det är jättetåkigt.




Av Gunilla - 10 augusti 2010 08:44

Just nu 17,3 + solsken


  


Denna krabat hittade vi tack vare Bamse, krypande på vår altan.

Har aldrig sett en sådan larv förut, var bara tvungen att gå ut på nätet och söka.

Det är en Cossus Cossus, och är en träfjäril. Vingbredd 65-88 mm. Larven lever i stammen av diverse lövträd, förpupping i en kokong vid näringsväxten eller i jorden. Så nu vet jag det och alla andra.


Nu har jag inte varit här på ett tag, så det blir lite bilder på färdigbroderade tavlor, det trodde ni inte va? hi hi.


  


  


  


  


Ovido - Quiz & Flashcards